Noul IS va adopta sistemul Drive Mode Select ce ofera utilizatorului setarea masinii in mai multe moduri de conducere: ECO, NORMAL, SPORT SI SPORT S+ (acesta din urma disponibil numai pentru IS350). Sistemul optimizeaza toate sistemele autoturismului functie de dorinta utilizatorului privind diverse caracteristici: consum redus de carburant, comfort, performanta si manevrabilitate.
IS350 RWD va avea o transmisie automata Sport Direct Shift (SPDS) in 8 trepte preluata de la modelul IS F. In premiera, noul IS este primul model dotat cu sistemul G Force Artificail Intelligence (G-AI) care controleaza modeul Sport. La rularea pe curbe „ac de par” sistemul permite retrogradarea cutiei de viteze selectand treapta de viteza optima, toate acestea functie de forta G inregistrata la parcurgerea curbelor.
Interiorul a fost marit gratie cresterii ampatamentului cu 3 centimetri. Acelasi lucru s-a intamplat si cu portbagajul Fisnisajele sunt impecabile, iar materialele utilizate sunt dintre cele mai bune, demne pentru un Lexus. Pentru comenzile sistemului de climatizare Lexus a adus o inovatie si anume comenzile de tip eletcrostatic. Ele permit comanda doar la o simpla atingere, nemaiexistand obisnuitele taste sau butoane rotunde.
Toate modelele Lexus IS vor fi dotate cu noua generatie „Lexus Display Audio & Remote Touch-controlled Navigation system”. Acesta ofera utilizatorului date in timp real pentru trafic si informatii meteo furnizate fara a utiliza sistemele conventionale TMC sau undele radio.
Lexus IS 2014 va fi echipat cu 10 airbag-uri standard, inclusiv cele lombare pentru pasagerii din spate. Alte sisteme de siguranta pasiva si activa vor fi si ele standard: AHB – Automatic High Beam, LDA – Lane Departure Alert, BSM – Blind Spot Monitor, RCTA – Rear Cross Traffic Allert.
Noul model Lexus IS va putea fi comandat incepand cu mijlocul anului 2013.